Η μεγάλη έξοδος του Αυγούστου

Συμβουλές από την Τροχαία για ξέγνοιαστες διακοπές καθώς διαφημιστικές πινακίδες, κινητά τηλέφωνα και συσκευές GPS αποσπούν την προσοχή των οδηγών
Η μεγάλη έξοδος του Αυγούστου
Σε επιφυλακή βρίσκονται οι υπηρεσίες της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα σε όλη τη χώρα καθώς το Σαββατοκύριακο, το πρώτο του Αυγούστου, εκτιμάται ότι θα αναχωρήσει το πρώτο μεγάλο κύμα των εκδρομέων του καλοκαιριού.
Πρόσφατα, εν όψει της εξόδου, ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ.Βασίλης Κικίλιας επισκέφτηκε τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για να ενημερωθεί για τα μέτρα που έχουν ληφθεί και να πληροφορηθεί σχετικά με τις παραβάσεις και τα τροχαία ατυχήματα. Οπως είπε, «χρειάζεται συνεχής και εμφανής παρουσία της Τροχαίας στον δρόμο για την πρόληψη και όχι το σύστημα "ενέδρα", δηλαδή κρυμμένοι αστυνομικοί και περιπολικό πίσω από τους θάμνους ή μετά από στροφές με σκοπό την εκ των υστέρων τιμωρία. Αυτός είναι ο στόχος μας και θα τον τηρήσουμε με συνέπεια και συνέχεια».

Μετά την ενημέρωση που είχε ο κ. Κικίλιας τόνισε: «Πίσω από αριθμούς και στατιστικά στοιχεία το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων είναι πιο σύνθετο. Εχουμε θρηνήσει πολλά θύματα, έχουμε χάσει πολλούς νέους ανθρώπους. Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων δυστυχώς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κακή νοοτροπία και τη δική μας άσχημη συμπεριφορά. Εκεί βρίσκεται το κλειδί για να δούμε πραγματικά αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας».

Συμβουλές από την Τροχαία

Αξιωματικοί της Τροχαίας συστήνουν στους οδηγούς προτού φύγουν για τις καλοκαιρινές διακοπές τους να μεριμνήσουν έγκαιρα για την καλή κατάσταση του οχήματός τους. Παράλληλα τους συστήνουν να εφαρμόζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να προσαρμόζουν την οδήγησή τους ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου και τις καιρικές συνθήκες, να σέβονται τα όρια ταχύτητας, να σέβονται τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων, να φορούν πάντα ζώνη ασφαλείας ακόμη και για μικρές αποστάσεις, να τοποθετούν τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και να τους φορούν ζώνες ασφαλείας και σε περίπτωση που είναι οδηγοί ή συνεπιβάτες μοτοσικλέτας να φορούν πάντα κράνος.

Επιπλέον, συστήνουν ιδιαίτερη προσοχή σε νομούς όπου καταγράφεται αυξημένος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων. Σχετική έρευνα για το θέμα αυτό είχε εκπονήσει το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης με τίτλο «Εκτίμηση της επικινδυνότητας των περιφερειακών ενοτήτων της Ελλάδας με βάση τα τροχαία ατυχήματα το 2013» και είχε δημοσιεύσει πρόσφατα «Το Βήμα». Η μείωση των ατυχημάτων, όπως σημειωνόταν, «είναι συγκυριακή και τυχαία. Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην κρίση. Με το που θα βρεθεί η χώρα πάλι σε τροχιά ανάπτυξης και κυκλοφορήσει ξανά ο κόσμος στους δρόμους, τα τροχαία πρόκειται να αυξηθούν».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι νομοί Πρέβεζας, Εύβοιας, Αργολίδος, Ηλείας και Ευρυτανίας κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις με τους πιο επικίνδυνους. Ακολουθούν εκείνοι της Λευκάδας, της Αττικής, της Αρκαδίας, της Κεφαλληνίας, της Λακωνίας, της Ροδόπης, της Χαλκιδικής, της Ημαθίας, της Αιτωλοακαρνανίας και της Βοιωτίας. Οσον αφορά το οδικό δίκτυο επισημαίνεται ότι «στις περιοχές όπου έχει βελτιωθεί το οδικό δίκτυο έχουμε μείωση των ατυχημάτων, π.χ. Φθιώτιδα, Κορινθία που πριν από δέκα χρόνια ήταν στις πρώτες θέσεις επικινδυνότητας. Το πρόβλημα τώρα μεταφέρθηκε στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά όπου το καλοκαίρι κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα σε ένα απαρχαιωμένο και κακώς συντηρημένο δίκτυο (Κυκλάδες, Επτάνησα, Δωδεκάνησα), εξ ου και οι πολλοί ελαφροί τραυματισμοί». Οπως έλεγαν οι ερευνητές, αρκετοί οδηγοί από τα μεγάλα αστικά κέντρα, έχοντας συνηθίσει να κινούνται σε καλό οδικό δίκτυο, «μεταφέρουν» την ίδια οδική συμπεριφορά σε δρόμους που δεν είναι σε καλή κατάσταση.

Απολογισμός τροχαίων πρώτου εξαμήνου

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι υπήρξε μείωση κατά 6,8% στα τροχαία δυστυχήματα, κατά 24,3% στα σοβαρά ατυχήματα ενώ αύξηση κατά 2,5% σημειώθηκε στα ελαφρά ατυχήματα. Επιπλέον, σχετικά με τους παθόντες καταγράφηκε μείωση κατά 8% στους νεκρούς και κατά 24,1% στους σοβαρά τραυματίες ενώ 1,4% σημειώθηκε στους ελαφρά τραυματίες. Σχετικά με τις ηλικίες των νεκρών 131 ήταν άνω των 55 ετών, 64 μεταξύ 36-45 ετών, 51 ηλικίας 18-25 ετών, 40 από 46 ως 55 ετών και 13 ήταν ως 17 ετών.

Αναφορικά με τα αίτια των τροχαίων δυστυχημάτων 15 ήταν από υπερβολική ταχύτητα, δύο από αντικανονικό προσπέρασμα, 34 από κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, 31 από παραβίαση προτεραιότητας, 19 από απόσπαση προσοχής οδηγού, τέσσερα από παραβίαση σηματοδότη, ένα από απρόσεκτη οδήγηση, 86 από άλλα αίτια σχετικά με τον οδηγό ενώ σε 108 περιπτώσεις τα αίτια ερευνώνται. Επιπλέον, 16 αποδίδονται σε πεζούς και 12 σε αίτια σχετικά με την οδό και τον καιρό.

Αξιωματικοί της Τροχαίας σημείωναν στο «Βήμα» πως ειδήσεις σχετικά με την ανεργία και την οικονομική κρίση, η χρήση κινητού τηλεφώνου και η παρακολούθηση διαδρομής μέσω συσκευών GPS μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την οδική συμπεριφορά αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο ατυχήματος.

Επίσης 121 δυστυχήματα έγιναν σε κατοικημένη περιοχή, 10 στην εθνική οδό Αθηνών - Πατρών, 6 στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, 7 στην εθνική οδό Αντιρρίου - Ιωαννίνων, 9 στην Εγνατία Οδό, 3 στην Αττική Οδό, 81 στο λοιπό εθνικό οδικό δίκτυο, 5 στον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και 86 στο υπόλοιπο δίκτυο.

Σχετικά με τις ώρες που έγιναν τα δυστυχήματα τα περισσότερα καταγράφονται το πρωί που υπάρχει αυξημένη κίνηση: 30 έγιναν μεταξύ 07.00-09.00, 80 μεταξύ 09.00-13.00, 63 μεταξύ 13.00-17.00, 67 μεταξύ 17.00-21.00, 30 τις βραδινές ώρες 21.00-24.00 και 58 τα ξημερώματα μεταξύ 24.00-07.00.

Επιπλέον, η εντατική αστυνόμευση, σύμφωνα με στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., είχε αποτέλεσμα την αύξηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν. Το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σχέση με αυτό του 2013 υπήρξε αύξηση κατά 156,6% στις κλήσεις για παραβίαση προτεραιότητας, κατά 8% για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κατά 91% για αντικανονικούς ελιγμούς, κατά 18,5% στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κατά 30,3% για αντικανονικό προσπέρασμα, κατά 7,6% για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, κατά 47,7% για μη χρήση παιδικών καθισμάτων, κατά 2,7% για χρήση κινητού, κατά 21,1% για φθαρμένα ελαστικά.


Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην κατηγορία επικίνδυνων παραβάσεων εντάσσεται η κατηγορία «διαφημιστικές πινακίδες» όπου το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σχέση με του 2013 καταγράφηκε αύξηση κατά 170,1%. Οπως λένε αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. βεβαιώνεται παράβαση εφόσον η πινακίδα έχει τοποθετηθεί εκτός των ορίων που θέτει ο σχετικός νόμος σε βάρος του διαφημιστή και του διαφημιζομένου καθώς η ρεκλάμα μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού και να προκληθεί ατύχημα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με τρεις σφαίρες στο κεφάλι ο Ασημακόπουλος Κωσταντίνος! Δολοφόνησαν απόψε στην Ηλιούπολη τον υπαρχηγό του "σκληρού της νύχτας" Γιώργου Μοσχούρη.

ΑΠΟ ΤΑ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΕΚΡΗ. «ΕΔΩ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ». Ο ΣΠΙΟΥΝΟΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ» ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, Ο ΛΙΜΕΝΙΚΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥ ΛΗΣΜΟΝΗΣΕ ΟΤΙ ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ. ΤΑ ΣΤΕΦΑΝΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΗΣ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΧΗ H σύζυγος του Γιάννη Μαντζουράνη εισηγήτρια στο ΣτΕ για τις τηλεοπτικές άδειες; Η έμπειρη ρεπόρτερ Νεφέλη Λυγερού με την βοήθεια του Γιώργου Πετρίδη αποκαλύπτει την συναρπαστική ζωή του