Δίωξη κατά του Άκτωρα για ξέπλυμα και απάτη 50 εκατ. ευρώ!
Προηγήθηκε πόρισμα της ευρωπαϊκής υπηρεσίας καταπολέμησης της απάτης που στάλθηκε στην εισαγγελία κατά της διαφθοράς
Για απάτη – μαμούθ 50 εκατομμυρίων στα Σκόπια διώκεται κατασκευαστική εταιρία συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα , η οποία είχε αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ντέμιρ Κάπια –Σμόκβιτσα προϋπολογισμού 270 εκατομμυριων ευρώ. Η υπόθεση η οποία ειχε προκαλέσει πολιτικό σεισμό στα Σκόπια έφτασε στη χώρα μας με τη μορφή πορίσματος που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) καθώς στρέφεται, σύμφωνα με όσα αναφέρονται, σε βάρος των συμφερόντων της ΕΕ.
ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ
Μα βάση του πόρισμα της OLAF η εισαγγελία κατά της διαφθοράς άσκησε ποινική διώξη σε βαθμό κακουργήματος κατά παντός υπευθύνου της κατασκευαστικής εταιρείας, συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και απάτη ύψους περίπου 50 εκ. ευρώ στην κατασκευή ΤΟΥ αυτοκινητοδρόμου στα Σκόπια. Η υπόθεση ανακινήθηκε μετά από σοβαρές καταγγελίες του καταγγελίες του (τότε) αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα Σκόπια Ζόραν Ζάεβ οι οποίες οδήγησαν στην OLAF στην οποία περιγράφονται σημεία και τέρατα. Σύμφωνα με αυτή, το ύψος των αποδοχών που εμφανίζονταν να λαμβάνουν διάφορα πρόσωπα , την περίοδο 2012-2013 αποτελεί ένδειξη ότι είτε τα χρήματα αυτά δεν προορίζονταν για τα στελέχη αυτά, είτε δηλ. διοχετεύονταν σε τρίτους είτε είχαν ως πραγματικό σκοπό τη διόγκωση του τιμήματος του έργου. Μάλιστα κατήγγειλε πως για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, ύψους 270.000.000 ευρώ η ελληνική εταιρία κέρδισε το έργο αν και η προσφορά της ήταν σημαντικά υψηλότερη (κατά 40.000.000 ευρώ) από αυτές των ανταγωνιστών της.
110.000 ΕΥΡΩ
Συγκεκριμένα στέλεχη της εταιρίας φέρονται να λαμβάνουν μισθούς μαμούθ 110.000 ευρω μηνιαίως (σύμφωνα με την OLAF) , ποσό εξωπραγματικό για οποιαδήποτε χώρα πολλω δε μάλλον για οικονομικά δεδομένα των Σκοπίων. Σύμφωνα επισης με την αντιπολίτευση έλληνες πολίτες που έφταναν στα Σκόπια, οργανωμένα, με λεωφορεία οι οποίοι δεν ασχολούνταν με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, αλλά εισέπρατταν από την εταιρεία, μέσω του υποκαταστήματος της Stopanska Banka, μεγάλα χρηματικά ποσά σε μετρητά (20.000 έως και 90.000 ευρώ), βάσει συμβάσεων έργου. Όπως ανέφεραν δε, οικαταγγελίες της αντιπολίτευσης στα Σκόπια, σε λιγότερο από έναν χρόνο εισήλθαν στη γειτονική χώρα για τον σκοπό αυτό 96 Έλληνες πολίτες ενώ εννέα από αυτούς φαίνεται να έχουν το ίδιο επώνυμο αλλά διαφορετικό όνομα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η κατασκευαστική εταιρεία πάντως έχει χαρακτηρίσει «αβάσιμα και αδικαιολόγητα» τα σχετικά δημοσιεύματα του σκοπιανού και διεθνούς Τύπου υποστηρίζοντας ότι «από την έναρξη του παραπάνω έργου όλες οι δραστηριότητες και όλες οι σχετικές οικονομικές συναλλαγές εκτελούνται σύμφωνα με τους διεθνείς και τοπικούς νόμους και κανονισμούς. Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε συναλλαγή καλύπτεται από συμβάσεις και τιμολόγια, οι φόροι υπολογίζονται και πληρώνονται και τελικώς όλες οι πληρωμές γίνονται μέσω τραπεζικού συστήματος, όπως απαιτείται από τον νόμο».