ΚΟΛΑΦΟΣ για τον Καμίνη! ΣΑΛΟΣ (και) στη Γερμανία για το σκάνδαλο της Documenta 14...
Η περίφημη έκθεση Documenta 14 παρ' ότι ολοκληρώθηκε, συνεχίζει να απασχολεί τα μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης και -για ακόμα μια φορά- όχι για την πολιτιστική της αξία. Μετά τη δημοσίευση του ελλείμματος ύψους 7.000.000 ευρώ που διαπιστώθηκε αλλά και τη βραχυπρόθεσμη επικείμενη οικονομική της κατάρρευση, η χρηματοδότηση της παγκόσμιου βεληνεκούς έκθεσης τέχνης εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα HNA η έκθεση που φιλοξένησε εκατοντάδες καλλιτέχνες, κόστισε 12.000.000 ευρώ περισσότερο από το προβλεπόμενο, ενώ ο ήδη από το περασμένο έτος, πενταετής προϋπολογισμός της D14, ύψους περίπου 29.000.000 ευρώ αυξήθηκε σε 34.000.000 ευρώ, κατόπιν αιτήματος του καλλιτεχνικού διευθυντή Άνταμ Σίμτσικ.
Η έκθεση χρειάστηκε ακόμη τη χορήγηση έκτακτου δανείου από από την πόλη του Κάσελ και το κρατίδιο της Έσης προκειμένου να συνεχίσει τη λειτουργία της. Ο Σίμτσικ, δεν διέψευσε τον οικονομικό εκτροχιασμό του εγχειρήματος ή το γεγονός πως δημιουργήθηκαν συνθήκες εργασιακής εκμετάλλευσης, ωστόσο επιμένει πως δεν προέκυψε λόγω δικής του κακής διαχείρισης αλλά λόγω του γεγονότος πως παρά την παράταση της έκθεσης στις 163 ημέρες και την παράλληλη διεξαγωγή της στην Αθήνα, ο προϋπολογισμός δεν προσαρμόστηκε ως έπρεπε και χρειαζόταν.
Σε κάθε περίπτωση οι φίλοι της τέχνης και όχι μόνο ενδεχομένως να μπορούν να διακρίνουν τη λεπτή ειρωνεία της υπόθεσης: Η μεγαλύτερη εικαστική έκθεση του κόσμου πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Αθήνα -παράλληλα με την πόλη του Κάσσελ- υπό τον τίτλο «Μαθαίνοντας από την Αθήνα» («Learning from Athens»), σε μια ρηξικέλευθη ιδέα του Σίμτσικ γεννημένη από τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις.
Η έκθεση πραγματοποιείται και φεύγει από την Ελλάδα πτωχευμένη και «κυνηγημένη» από δεκάδες ερωτηματικά σχετικά με το πού πήγαν τα λεφτά. Τελικά η Documenta 14 και ο κ. Σίμτσικ έμαθαν όντως από την Αθήνα μέσω του καλύτερου τρόπου να μάθει κανείς. Μέσω βιωματικής γνώσης.