ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έγγραφο-όνειδος σε Πολεμικό Ναυτικό - «Έγκλημα των στελεχών» (!) αν δεν θέλουν να εμβολιαστούν!
Την στιγμή που ο ελληνικός λαός καταβάλλει δισεκατομμύρια ευρώ για την άμυνά του και μόνο για την προμήθεια των φρεγατών FDI Belharra και την αναβάθμιση των MEKO-200HN του Πολεμικού Ναυτικού θα δαπανήσει 5 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση διχάζει τις Ένοπλες Δυνάμεις και απαιτεί από την στρατιωτική ηγεσία να επιβάλλει μέτρα επαγγελματικής εξόντωσης του προσωπικού που δεν επιθυμούν να εμβολιαστούν από τα σκευάσματα για την αντιμετώπιση (;) του Covid-19.
Σε έγγραφο-ντοκουμέντο που αποκαλύπτει σήμερα το pronews.gr και το οποίο συντάχθηκε κατόπιν αιτήματος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και κατ'επέκταση του πρωθυπουργικού γραφείου και υπογράφεται από τον υπαρχηγό του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, υποναύαρχο Γεώργιο Καμπουράκη, με αντικείμενο το «πώς θα αντιμετωπιστούν στα στελέχη που αρνούνται να εμβολιαστούν», η εισήγηση είναι ανατριχιαστική: Προτείνονται μια σειρά σκληρών μέτρων σε βάρος των ανεμβολίαστων, ενώ υπάρχει η παραδοχή ότι:
«...κατ'αντιστοιχία με τις διατάξεις του σχετικού (α) νόμου που τέθηκε σε ισχύ για το προσωπικό των υγειονομικών δομών, εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο να προκαλέσει τα ακόλουθα:
α. Το ποσοστό στελέχωσης των Πολεμικών Πλοίων αναμένεται να απομειωθεί από 87,26% του προβλεπόμενου Π.Ο.Υ. (συνολικά 6.030 στελέχη) που ισχύει σήμερα, σε ποσοστό έως 47% (με βάση τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία), γεγονός που θα επιφέρει επιπτώσεις στην ετοιμότητα και στο αξιόμαχο αυτών, λαμβάνοντας υπόψη τα κάτωθι:
α. Το ποσοστό στελέχωσης των Πολεμικών Πλοίων αναμένεται να απομειωθεί από 87,26% του προβλεπόμενου Π.Ο.Υ. (συνολικά 6.030 στελέχη) που ισχύει σήμερα, σε ποσοστό έως 47% (με βάση τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία), γεγονός που θα επιφέρει επιπτώσεις στην ετοιμότητα και στο αξιόμαχο αυτών, λαμβάνοντας υπόψη τα κάτωθι:
(1) Αδυναμία ανάληψης πολυήμερων αποστολών λόγω μη δυνατότητας εναλλαγής προσωπικού κατά τον πλου.
(2) Υποστελέχωση σε κρίσιμες ειδικότητες που θα επηρεάσει τη διαθεσιμότητα οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων.
(3) Διακοπή κύκλου προληπτικής συντήρησης υλικού λόγω ανεπάρκειας τεχνικού προσωπικού.
(4) Δραστική μείωση της επιχειρησιακής εκπαίδευσης των μονάδων.
(5) Απώλεια κεκτημένης τεχνικής εκπαίδευσης και εμπειρίας που δεν δύναται να αναπληρωθεί.
β. Υποστελέχωση ανάλογης έκτασης στους επισκευαστικούς φορείς του ΠΝ η οποία θα απομειώσει περαιτέρω τη δυνατότητα υποστήριξης των Πολεμικών Πλοίων,
γ. Ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό (YKT, ΥΒ, Χ/ΕΛ, ΚΠΕ) Πολεμικών Πλοίων και Νατυτικών Υπηρεσιών, η αντικατάσταση του οποίου καθίσταται πρακτικά αδύνατη.
δ. Απαίτηση συγχώνευσης πληρωμάτων προκειμένου να επιτευχθούν ικανοποιητικά επίπεδα στελέχωσης κύριων μονάδων κρούσης και Ι.Μ. από εμβολιασμένο προσωπικό, γεγονός που θα προκαλέσει τη μείωση αριθμού μονάδων σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα»!
Δηλαδή, κι ενώ περιγράφεται με σαφήνεια η διάλυση του Πολεμικού Ναυτικού σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαφοροποίηση της στάσης των στελεχών, εντούτοις, όπως θα διαβάσετε στο έγγραφο, προτείνονται μια σειρά από τιμωρητικές πράξεις που ξεκινούν από καταστροφή της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους, μέχρι και να τους αποκλείουν ακόμα και από παραμονή σε θέρετρα του ΠΝ!
Διαβάστε και φρίξτε:
«1) Λήψη μέτρων υγειονομικού αποκλεισμού (καραντίνα) εντός Π. Πλοίων μόνο για το μη εμβολιασμένο προσωπικό τους. Πλην περιπτώσεων αποστολών εξωτερικού που θα επιβάλλεται αποκλεισμός στο σύνολο του πληρώματος κατά περίπτωση.
(2) Εξαίρεση από επιλογικές διαδικασίες τοποθέτησης/εκπαίδευσης στο εξωτερικό και σε θέσεις υψηλής ευθύνης,
(3) Πειθαρχικός έλεγχος όσων δεν εμβολιαστούν εντός της καθορισμένης προθεσμίας.
(4) Απαγόρευση πρόσβασης ανεμβολίαστων στελεχών και των μελών οικογενειών αυτών σε παροχές και ευκολίες διοικητικής μέριμνας (θέρετρα, χώροι εστίασης κλπ).»
Πάλι καλά που δεν τους ρίχνουν στην ανοικτή θάλασσα να τους φάνε οι καρχαρίες!
Και στο τέλος και αν δεν πειθαρχήσουν από όλα τα παραπάνω, υπάρχει το «κερασάκι»: Η απόταξη! Ναι, προτείνεται και αυτό!
Λέει η εισήγηση:
«...(2) Ως προς την στρατιωτική ποινική διάσταση, παρέχεται ένα συγκροτημένο πλέγμα πλειάδας καθορισμένων στρατιωτικών εγκλημάτων (σ.σ.: !!!), όπως:
(α) Η πράξη της πρόσκαιρης λειτουργικής αυτοαχρήστευσης στρατιωτικού διά της ανυπακοής (άρ. 53 ΣΠΚ), όπου στη συγκεκριμένη περίπτωση o στρατιωτικός προκαλεί την αυτοαχρήστευση της μαχητικής του λειτουργίας, πράξη που ανάγεται στην προσβολή της κρατικής βουλήσεως εν τη γενέσει της.
(β) Η πράξη της πρόκλησης ανικανότητας (αρ. 42 ΣΠΚ) ως αυτοτελής μορφή αξιόποινης συμπεριφοράς.
(γ) Η πράξη της παράβασης και εκβίασης στρατιωτικής εντολής (αρ. 55, 56 ΣΠΚ), όπου ως αυτοτελές στρατιωτικό έγκλημα τιμωρείται ακόμη και η από αμέλεια παράβαση μιας στρατιωτικής εντολής, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.
(δ) Η πράξη της αποφυγής στρατιωτικής υπηρεσίας (αρ. 44 ΣΠΚ) του πειθαρχικού ελέγχου και η κατά συνεκδοχή από το πειθαρχικό συμβούλιο, στάθμιση σε κάθε περίπτωση της αναγκαιότητας επιβολής καταστατικής πειθαρχικής ποινής, όπως:
(α) Η πρόσκαιρη παύση
(β) Η προσωρινή απόλυση
(γ) Η απόταξη
δύναται να αποτελέσει ένα σημαντικό βοήθημα της δρώσας διοίκησης που θα πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα».
Η «δρώσα διοίκηση» προφανώς αρέσκεται στο να εκτελεί ιατρικές πράξεις στο σώμα των στελεχών. Αυτό να το προσέξουν γιατί παραπέμπει σε άλλες εποχές...
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το έγγραφο αναφέρει το ποσοστό των στελεχών που αρνούνται τον υποχρεωτικό εμβολιασμό σε 48%, δηλαδή σχεδόν οι μισοί.
Ιδού ολόκληρο το έγγραφο-όνειδος για το οποίο ευθύνεται 100% η πολιτική ηγεσία της χώρας.
Ούτε καν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Και η ευθύνη για τυχόν διχασμό και την αχρήστευση ενός ολόκληρου στρατιωτικού Κλάδου, με ότι καταστροφικό συνεπάγεται για την ασφάλεια της χώρας, αφορά το Μαξίμου και τον διαχειριστή του «επιτελικού κράτους», τον πρωθυπουργό Κ.Μητσοτάκη.
«ΘΕΜΑ: Διάφορα θέματα (διεύρυνση δυνατοτήτων εφαρμογής της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού στις ΕΔ λόγω πανδημίας Covid-19
1. Σε εκτέλεση σχετικού (γ), υποβάλλονται απόψεις/προτάσεις επί της εφαρμογής της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού στο προσωπικό των ΕΔ λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες στην οργανωτική δομή και τις ανάγκες στελέχωσης των μονάδων του ΠΝ.
2. Προκειμένου η λειτουργία του ΠΝ να καθίσταται αποτελεσματική, και λαμβανομένου υπόψη του ειδικού και κρίσιμου χαρακτήρα των υπηρεσιών που αυτό προσφέρει στην τελέσφορη άμυνα της χώρας, καθίσταται απολύτως επιβεβλημένο να ερείδεται στην πλήρη διαθεσιμότητα του υπηρετούντος προσωπικού.
3. Κατά ακολουθία η άμυνα της χώρας ως επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος, καθορίζει ότι, η επιτυχής εκτέλεση των στρατιωτικών καθηκόντων θέτει εκ προοιμίου το προσωπικό των ΕΔ σε ειδική λειτουργική (εξουσιαστική/κυριαρχική) σχέση με το Κράτος,
4. Αυτή η ειδική λειτουργική σχέση με τον κρατικό πυρήνα οδήγησε νομοτελειακά στη συνταγματική παραδοχή περιορισμού θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων των στελεχών των ΕΔ, σε κάθε περίπτωση που σταθμίζεται ότι η άσκηση ορισμένων εξ' αυτών βαίνει ασυμβίβαστη με το λειτούργημα τους, δυναμένη να αποτελέσει κώλυμα για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση του εννόμου αγαθού της στρατιωτικής υπηρεσίας.
5. Περαιτέρω η φύση των καθηκόντων των στελεχών των ΕΔ και Ιδίως των ειδικών συνθηκών υπό τις οποίες ασκούν τα καθήκοντά τους (έκτακτες και ιδιαιτέρως αυξημένης δυσκολίας περιστάσεις, ανάγκη αυξημένης κινητικότητας Μονάδων, Πολεμικών Πλοίων και Ι.Μ. του ΠΝ) επιβάλλουν την υψηλότερη δυνατή προστασία της υγείας από τον κίνδυνο νόσησης λόγω κορωνοϊού covid-19, ενόψει της ομαδικής εργασίας που αυτόθροα προσήκει προς επιτυχή εκτέλεση επάλληλων, άρρηκτα συνδεδεμένων και αλληλεξαρτώμενων καθηκόντων.
6. Στο πλαίσιο της αναγκαιότητας διασφάλισης αδιάλειπτης επιχειρησιακής ετοιμότητας και λειτουργίας στο ΠΝ (προϋπόθεση που κρίσιμα διαταράσσεται στην περίπτωση που στελέχη των Κλάδων προσβληθούν και νοσήσουν από τον κορωνοϊό Covid-19) και λαμβανομένου υπόψη των ιδιαίτερων συνθηκών διαβίωσης του προσωπικού του ΠΝ κρίνεται απαραίτητος o εμβολιασμός του συνόλου του προσωπικού του ΠΝ για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19)
7. Στην παρούσα χρονική στιγμή τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην πρόοδο εμβολιασμού του στρατιωτικού προσωπικού του ΠΝ, συνοψίζονται ως ακολούθως:
8. Επί τη βάσει των ανωτέρω στοιχείων ενδεχόμενη άμεση επιβολή ειδικού διοικητικού μέτρου αναστολής καθηκόντων, ως συνέπεια μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση εμβολιασμού από το συνόλου του στρατιωτικού προσωπικού, κατ'αντιστοιχία με τις διατάξεις του σχετικού (α) νόμου που τέθηκε σε ισχύ για το προσωπικό των υγειονομικών δομών, εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο να προκαλέσει τα ακόλουθα:
α. Το ποσοστό στελέχωσης των Πολεμικών Πλοίων αναμένεται να απομειωθεί από 87,26% του προβλεπόμενου Π.Ο.Υ. (συνολικά 6.030 στελέχη) που ισχύει σήμερα, σε ποσοστό έως 47% (με βάση τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία), γεγονός που θα επιφέρει επιπτώσεις στην ετοιμότητα και στο αξιόμαχο αυτών, λαμβάνοντας υπόψη τα κάτωθι:
(1) Αδυναμία ανάληψης πολυήμερων αποστολών λόγω μη δυνατότητας εναλλαγής προσωπικού κατά τον πλου.
(2) Υποστελέχωση σε κρίσιμες ειδικότητες που θα επηρεάσει τη διαθεσιμότητα οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων.
(3) Διακοπή κύκλου προληπτικής συντήρησης υλικού λόγω ανεπάρκειας τεχνικού προσωπικού.
(4) Δραστική μείωση της επιχειρησιακής εκπαίδευσης των μονάδων.
(5) Απώλεια κεκτημένης τεχνικής εκπαίδευσης και εμπειρίας που δεν δύναται να αναπληρωθεί.
β. Υποστελέχωση ανάλογης έκτασης στους επισκευαστικούς φορείς του ΠΝ η οποία θα απομειώσει περαιτέρω τη δυνατότητα υποστήριξης των Πολεμικών Πλοίων,
γ. Ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό (YKT, ΥΒ, Χ/ΕΛ, ΚΠΕ) Πολεμικών Πλοίων και Νατυτικών Υπηρεσιών, η αντικατάσταση του οποίου καθίσταται πρακτικά αδύνατη.
δ. Απαίτηση συγχώνευσης πληρωμάτων προκειμένου να επιτευχθούν ικανοποιητικά επίπεδα στελέχωσης κύριων μονάδων κρούσης και Ι.Μ. από εμβολιασμένο προσωπικό, γεγονός που θα προκαλέσει τη μείωση αριθμού μονάδων σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα,
9. Με στόχο την κατά το δυνατόν αποφυγή των προαναφερόμενων δυσμενών συνεπειών, προτείνεται η κλιμακούμενη λήψη διοικητικών μέτρων, ως ακολούθως:
α. Σε πρώτο στάδιο:
(1) Η εντατικοποίηση των ενεργειών ενημέρωσης του προσωπικού για την αναγκαιότητα εμβολιασμού αφενός για λόγους προστασίας της υγείας του και κατ' επέκταση της Δημόσιας Υγείας γενικότερα και αφετέρου για επιχειρησιακούς λόγους (διατήρηση αξιόμαχου των μονάδων του ΠΝ, διατήρηση ενεργού του συστήματος υγείας των ΕΔ), ώστε να καταστεί σαφής η επιτακτική ανάγκη λήψης διοικητικών μέτρων σε αντίθετη περίπτωση.
(2) Η διενέργεια δύο εργαστηριακών τεστ (rapid test) ανά εβδομάδα σε δημόσια ή Ιδιωτικά εργαστήρια αναφοράς, με ευθύνη και έξοδα των στελεχών, κατά το πρότυπο των διαδικασιών που αποφασίστηκαν σε έτερους φορείς του δημόσιου τομέα και σε αντίθετη περίπτωση, ο πειθαρχικός έλεγχος όσων δεν προσκομίζουν τις αντίστοιχες βεβαιώσεις.
(3) Ο καθορισμός μεταβατικής περιόδου εύλογης χρονικής διάρκειας, προ λήψης δραστικών διοικητικών μέτρων, παρέχοντας χρόνο συμμόρφωσης.
(4) Η εξέταση των περιπτώσεων προσωπικού που δεν δύναται να εμβολιασθεί για δικαιολογημένους ιατρικούς λόγους (εξαιρέσεις εμβολιασμού) κατά αντιστοιχία με τις προβλέψεις άρθρου 2 της σχετικής (β) ΥΑ που αφορά στο προσωπικό των υγειονομικών δομών.
β. Στο δεύτερο στάδιο και μετά την πάροδο μεταβατικής περιόδου από την έναρξη του υποχρεωτικού εμβολιασμού, εφαρμογή των κάτωθι συμπληρωματικών μέτρων:
(1) Λήψη μέτρων υγειονομικού αποκλεισμού (καραντίνα) εντός Π. Πλοίων μόνο για το μη εμβολιασμένο προσωπικό τους. Πλην περιπτώσεων αποστολών εξωτερικού που θα επιβάλλεται αποκλεισμός στο σύνολο του πληρώματος κατά περίπτωση.
(2) Εξαίρεση από επιλογικές διαδικασίες τοποθέτησης/εκπαίδευσης στο εξωτερικό και σε θέσεις υψηλής ευθύνης,
(3) Πειθαρχικός έλεγχος όσων δεν εμβολιαστούν εντός της καθορισμένης προθεσμίας.
(4) Απαγόρευση πρόσβασης ανεμβολίαστων στελεχών και των μελών οικογενειών αυτών σε παροχές και ευκολίες διοικητικής μέριμνας (θέρετρα, χώροι εστίασης κλπ).
γ. Σε τρίτο στάδιο και σε περίπτωση μη ικανοποιητικής απόδοσης των ανωτέρω μέτρων, προτείνεται εφαρμογή των διατάξεων του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα (ΣΠΚ) δεδομένου ότι:
(1) Η δικαιοπολιτική διάσταση του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα, της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και του Πειθαρχικού δικαίου των ΕΔ (εξειδικευμένου και ανεξάρτητου από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα), αποτελούν ασφαλές νομικό πλαίσιο ανώτερης τυπικής ισχύος προς υλοποίηση κρίσιμων συνταγματικών επιταγών έναντι των όποιων εγκύκλιων διαταγών, ΚΥΑ κ.λπ.
(2) Ως προς την στρατιωτική ποινική διάσταση, παρέχεται ένα συγκροτημένο πλέγμα πλειάδας καθορισμένων στρατιωτικών εγκλημάτων (σ.σ.: !!!), όπως:
(α) Η πράξη της πρόσκαιρης λειτουργικής αυτοαχρήστευσης στρατιωτικού διά της ανυπακοής (άρ. 53 ΣΠΚ), όπου στη συγκεκριμένη περίπτωση o στρατιωτικός προκαλεί την αυτοαχρήστευση της μαχητικής του λειτουργίας, πράξη που ανάγεται στην προσβολή της κρατικής βουλήσεως εν τη γενέσει της.
(β) Η πράξη της πρόκλησης ανικανότητας (αρ. 42 ΣΠΚ) ως αυτοτελής μορφή αξιόποινης συμπεριφοράς.
(γ) Η πράξη της παράβασης και εκβίασης στρατιωτικής εντολής (αρ. 55, 56 ΣΠΚ), όπου ως αυτοτελές στρατιωτικό έγκλημα τιμωρείται ακόμη και η από αμέλεια παράβαση μιας στρατιωτικής εντολής, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.
(δ) Η πράξη της αποφυγής στρατιωτικής υπηρεσίας (αρ. 44 ΣΠΚ) του πειθαρχικού ελέγχου και η κατά συνεκδοχή από το πειθαρχικό συμβούλιο, στάθμιση σε κάθε περίπτωση της αναγκαιότητας επιβολής καταστατικής πειθαρχικής ποινής, όπως:
(α) Η πρόσκαιρη παύση
(β) Η προσωρινή απόλυση
(γ) Η απόταξη
δύναται να αποτελέσει ένα σημαντικό βοήθημα της δρώσας διοίκησης που θα πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα
(4) Περαιτέρω κατά τον προσήκοντα πειθαρχικό έλεγχο, η κατά περίπτωση επιμετρηθείσα πειθαρχική ποινή στους αρνητές εμβολιασμού, δύναται κατά τα προεκτεθέντα να αποτελέσει σημαντικό σωφρονιστικό πλαίσιο στους ιδίους, καθώς και παράγοντα συνετισμού γενικότερα.
10. Ωσαύτως, εκτιμάται ότι τυχόν εφαρμογή του μέτρου αναστολής εργασίας κατά το πρότυπο του σχετικού (α) νόμου:
α. Τείνει προς οιονεί υποβάθμιση των αυστηρά κεχωρισμένων αρμοδιοτήτων της στρατιωτικής ιδιότητας και καθήκοντος, εντάσσοντας στην πράξη αλλά και στην κοινωνική συνείδηση τους στρατιωτικούς στη δημοσιο-υτταλληλική σφαίρα.
β. Δύναται να αποτελέσει εφαλτήριο αποδιοργάνωσης κρίσιμων μονάδων, λόγω της αποστέρησης στελεχών που είναι τοποθετημένοι σε κρίσιμες θέσεις επί ΠΠ-Υ/Β-ΙΜ του ΠΝ
11. Χειριστής θέματος: Αντιπλοίαρχος (Μ) Ιωάννης Κακαβελάκης ΠΝ, Τμηματάρχης Β3-ΙΙ, τηλ 210-6551931 ,
Πλωτάρχης (E) Μαρία Καπόλα ΠΝ - Βοηθός Τμηματάρχη ΓΕΝ/Β3-ΙΙ
Υποναύαρχος Γεώργιος Καμπουράκης ΠΝ - Υπαρχηγός ΓΕΝ»
Σχόλια