Αμηχανία στην κυβέρνηση μετά την ξαφνική εμπλοκή με την COSCO για τον ΟΛΠ
ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ – ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ– ΒΟΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ AΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Προβληματισμό προκάλεσαν στην κυβέρνηση οι χειρισμοί Δρίτσα με την COSCO για την πώληση του λιμανιού του Πειραιά - Ο υπουργός Ναυτιλίας προανήγγειλε αλλαγές μετά την επιστολή διαμαρτυρίας της εταιρείας και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν - Νωρίτερα ο κ. Δρίτσας είχε παραδεχτεί ότι ήταν συμβιβασμός η παραχώρηση του λιμανιού
Οι ...τριγμοί με την COSCO προκλήθηκαν μετά τη διαπίστωση των Κινέζω ν ότι υπήρχαν διαφορές στο νομοσχέδιο που ήρθε στη Βουλή, σε σχέση με τη συμφωνία που είχε υπογραφεί με την κινεζική εταιρία.
Μάλιστα, η COSCO απηύθυνε και επιστολή με την οποία ζήτείται η τήρηση των συμφωνηθέντων σχετικά με την κατάθεση και τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής της νέας σύμβασης παραχώρησης. Μάλιστα, απειλεί ακόμα και να τινάξει τη συμφωνία με το ελληνικό Δημόσιο στον αέρα!
«Έχετε ήδη αντιληφθεί το μέγεθος της βλάβης που μπορεί να προκαλέσει η ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, όπως εισάγεται προς ψήφιση, από την Ελληνική Βουλή», σημειώνουν οι υπεύθυνοι της COSCO στην επιστολή.
Στην επιστολή του προς την επιτροπή εμπορίου ο γενικός διευθυντής της COSCO Hellas Άγγελος Καρακώστας αναφέρει ότι με την κατάθεση του σχεδίου του κυρωτικού νόμου της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και τη ΟΛΠ ΑΕ, «βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη, καθώς το περιεχόμενο του συγκεκριμένου σχεδίου συνιστά πλήρη ανατροπή των όσων η εταιρεία μας Cosco HK συμφώνησε με το ΤΑΙΠΕΔ στα πλαίσια της εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ ΑΕ». Προσθέτει ότι «το κείμενο του σχεδίου του κυρωτικού νόμου που κατατέθηκε στις 28/06 στη Bουλή αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο από το αντίστοιχο σχέδιο κυρωτικού νόμου που έχει προσαρτηθεί ως παράρτημα 13 και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασής μας με το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ».
Τονίζει επίσης ότι το κατατεθέν νομοσχέδιο δεν είναι μόνο διαφορετικό, αλλά και εντελώς αντίθετο αφενός με βασικούς όρους της συγκεκριμένης συμφωνίας, αφετέρου με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας για την εξαγορά της ΟΛΠ ΑΕ.
Υπογραμμίζει ότι οι τροποποιήσεις του συμβατικά συμφωνημένου σχεδίου νόμου αποτελούν μια προφανή απόπειρα του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας να υποκαταστήσει πλήρως την διοίκηση του ΟΛΠ, να καταστήσει (με οριζόντιες διατάξεις του κατατεθέντος νομοσχεδίου) ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου την συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ.
Παραδέχεται ο Δρίτσας ότι έκανε αλλαγές!
Το «κόψε ράψε» στο κείμενο παραδέχτηκε μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.
Σε δηλώσεις που έκανε σημείωσε: ε «Η επιστολή θίγει πολλά θέματα.Να επικρατήσει ψυχραιμία. Δεν μπορεί με μια επιστολή να λέγεται ότι απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού και ότι θα σταματήσει η συζήτηση του νομοσχεδίου. Εκλήθη η Cosco να έρθει σήμερα στην επιτροπή και δεν ήρθε»
Ο κ. Δρίτσας πάντως υποστήριξε ότι βάσει της σύμβασης, υπήρχε δυνατότητα να γίνουν αλλαγές στο τελικό νομοσχέδιο.
«Ο υπουργός ναυτιλίας δεν είναι δράκος. Η επιστολή αυτή θα ληφθεί υπόψη, η κυβέρνηση θα τη μελετήσει και θα δει ποιες αλλαγές μπορεί να κάνει» πρόσθεσε.