ΒΟΙΩΤΙΑ: Ο Κώδικας του Αυτοκράτορα
Ορχομενός,
Οσιος Λουκάς, Κάστρο, Λάρυμνα, Κωπαϊδα: Οι τόποι αυτοί της Βοιωτικής γής είναι
μερικοί μόνο από τις περιοχές- σκηνικά που εξελίσσεται - σε δύο επίπεδα χρόνου
- η πλούσια δράση του νέου μυθιστορήματος του καθηγητή Οικονομικών και γνωστού
λογοτέχνη Νίκου Κ. Κυριαζή <<Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ>>: Στο
κέντρο του μια ανεκτίμητη βυζαντινή εικόνα που γίνεται αντικείμενο κλοπής από
την εκκλησία της
Παναγίας Σκριπούς, η υποψία για την ύπαρξη ενός αμύθητου θησαυρού, τα ιερότερα
κειμήλια της χριστιανοσύνης που χάθηκαν πριν από 700 χρόνια, κινητοποιούν ένα
πλήθος ανθρώπων για την εύρεσή τους.
Ανάμεσά τους ένας Αγιορείτης μοναχός με παράξενες δυνάμεις, μια δαιμόνια ντετέκτιβ, ένας μανιώδης Έλληνας συλλέκτης, ένας γοητευτικός Ιταλός τραπεζίτης της μαφίας, ένα σαγηνευτικό μοντέλο, ο ελληνοαλβανοσερβικός υπόκοσμος με τον αδίστακτο νονό της νύχτας αρχηγό του, ένας συντηρητής έργων τέχνης και ο καλύτερος αστυνόμος της ΕΛΑΣ
θα αναμετρηθούν σε ευφυΐα και ταχύτητα ώστε να φτάσουν πρώτοι στην ανακάλυψη των κειμηλίων.
Το"δρομολόγιο" δύσκολο, περιπετειώδες , με αρκετούς σταθμούς της δράσης σε γνωστά Μνημεία της Ρούμελης- αρχαία και Βυζαντινά.
Όμως ε αυτό το "δρομολόγιο" για να φτάσουν στον στόχο πρέπει να πολεμήσουν όλοι εναντίον όλων, να λύσουν άλυτους γρίφους, να εισχωρήσουν στο μυαλό ενός μοναχού που πέθανε πριν από επτά αιώνες, να ερωτευτούν, να κυνηγήσουν αλλά και να κυνηγηθούν, να ταξιδέψουν στα άδυτα της βυζαντινής εποχής, τότε που η ιστορία γραφόταν από μοναχούς,
Ισπανούς επιδρομείς, ληστές και Τούρκους πειρατές, Βενετούς και Φράγκους ιππότες.
<<Ένα <<αγγελικά>> έξυπνο μυθιστόρημα, που συνδυάζει τη σύγχρονη περιπέτεια.....
με τη βυζαντινή ιστορία και παρασύρει τον αναγνώστη>>
γράφει ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Γιώργος Λεονάρδος που ήταν και εκ των βασικών
ομιλητών στην παρουσίαση του βιβλίου των εκδόσεων Καστανιώτη.Ανάμεσά τους ένας Αγιορείτης μοναχός με παράξενες δυνάμεις, μια δαιμόνια ντετέκτιβ, ένας μανιώδης Έλληνας συλλέκτης, ένας γοητευτικός Ιταλός τραπεζίτης της μαφίας, ένα σαγηνευτικό μοντέλο, ο ελληνοαλβανοσερβικός υπόκοσμος με τον αδίστακτο νονό της νύχτας αρχηγό του, ένας συντηρητής έργων τέχνης και ο καλύτερος αστυνόμος της ΕΛΑΣ
θα αναμετρηθούν σε ευφυΐα και ταχύτητα ώστε να φτάσουν πρώτοι στην ανακάλυψη των κειμηλίων.
Το"δρομολόγιο" δύσκολο, περιπετειώδες , με αρκετούς σταθμούς της δράσης σε γνωστά Μνημεία της Ρούμελης- αρχαία και Βυζαντινά.
Όμως ε αυτό το "δρομολόγιο" για να φτάσουν στον στόχο πρέπει να πολεμήσουν όλοι εναντίον όλων, να λύσουν άλυτους γρίφους, να εισχωρήσουν στο μυαλό ενός μοναχού που πέθανε πριν από επτά αιώνες, να ερωτευτούν, να κυνηγήσουν αλλά και να κυνηγηθούν, να ταξιδέψουν στα άδυτα της βυζαντινής εποχής, τότε που η ιστορία γραφόταν από μοναχούς,
Ισπανούς επιδρομείς, ληστές και Τούρκους πειρατές, Βενετούς και Φράγκους ιππότες.
<<Ένα <<αγγελικά>> έξυπνο μυθιστόρημα, που συνδυάζει τη σύγχρονη περιπέτεια.....
Για το βιβλίο μίλησαν εκτός από τον κ. Γιώργο Λεονάρδο, ο συγγραφέας κ. Ευάγγελος Μαυρουδής, ο δημοσιογράφος και διευθυντής του περιοδικού <<Διαβάζω>> κ. Γιάννης Μπασκόζος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ και την ΕΡΤ Λουκάς Δημάκας.
Υπάρχουν
είδη κειμένων - γράφει για το βιβλίο ο >>Πατριάρχης Φώτιος>> στο
σάιτ ΒΙΒΛΙΟΚΑΦΕ - τα οποία προσελκύουν το ευρύ κοινό όταν το τελευταίο θέλει να
ξεκουραστεί και να διαβάσει κάτι ελαφρό, ενδιαφέρον και ταξιδιάρικο.
Αν δεν μιλήσει κανείς για έργα επιστημονικής φαντασίας, λογοτεχνία του φανταστικού ή ερωτικά ευπώλητα, τότε μεγάλο ποσοστό της βιβλιοπαραγωγής που απευθύνεται στους αναγνώστες που περιέγραψα παραπάνω καταφεύγει είτε στο ιστορικό μυθιστόρημα ή στο μυθιστόρημα μυστηρίου.
Το πρώτο θέτει ένα γρίφο, ενώ το δεύτερο αναπλάθει μια εποχή για να την ζωντανέψει στα μάτια του αναγνώστη. Ο Κυριαζής - με τον Κώδικα του Αυτοκράτορα - επιχειρεί ένα αμάλγαμα των δύο (ιστορίας και σασπένς), αφού το παρόν της αφήγησης κρύβει ένα μυστήριο που ανάγεται στον 14ο αιώνα και η σύγχρονη κοινωνία τέμνεται με τη βυζαντινή.(...)
Αν δεν μιλήσει κανείς για έργα επιστημονικής φαντασίας, λογοτεχνία του φανταστικού ή ερωτικά ευπώλητα, τότε μεγάλο ποσοστό της βιβλιοπαραγωγής που απευθύνεται στους αναγνώστες που περιέγραψα παραπάνω καταφεύγει είτε στο ιστορικό μυθιστόρημα ή στο μυθιστόρημα μυστηρίου.
Το πρώτο θέτει ένα γρίφο, ενώ το δεύτερο αναπλάθει μια εποχή για να την ζωντανέψει στα μάτια του αναγνώστη. Ο Κυριαζής - με τον Κώδικα του Αυτοκράτορα - επιχειρεί ένα αμάλγαμα των δύο (ιστορίας και σασπένς), αφού το παρόν της αφήγησης κρύβει ένα μυστήριο που ανάγεται στον 14ο αιώνα και η σύγχρονη κοινωνία τέμνεται με τη βυζαντινή.(...)
Πρόκειται
για ένα έργο τύπου "Κώδικας Ντα Βίντσι", στο οποίο συνδυάζεται η
τέχνη και η έρευνα, η εκκλησία και τα κρυμμένα μυστικά-της, το παρελθόν και οι
απόκρυφές-του πλευρές που εγκυμονούν μεγάλα ζητήματα της χριστιανοσύνης.
Όπως καταλάβατε, καταλήγει ο βιβλιοκριτικός , ο συγγραφέας εξ-ελληνίζει τις προσπάθειες για την ανακάλυψη του ιερού Γκράαλ ή άλλων ανάλογων ντοκουμέντων που συνυφαίνονται με τον Χριστιανισμό και την απόκρυφή-του ιστορία.
Ο αναγνώστης αμείβεται αν επιδιώκει μια εύπεπτη αφήγηση, μπόλικο μυστήριο, ιστορικά στιγμιότυπα και ποικίλες περιπέτειες και ανατροπές.
Στο >>Βήμα>> ο συγραφέας και καθηγητής κ. Ισίδωρος Ζουργός επισημαίνει ότι >>το κομμάτι της αφήγησης που αναφέρεται στη σημερινή εποχή θυμίζει αστυνομικό μυθιστόρημα με υποδόριο χιούμορ και καταξιωμένα στερεότυπα, ενώ στα κεφάλαια του παρελθόντος νομίζω πως αξιοποιείται με τον καλύτερο τρόπο η παρακαταθήκη που μας κληροδότησε ο Κώστας Δ. Κυριαζής.
Οι κοινωνικές συντεταγμένες μιας μακρινής εποχής, καθώς και οι υπαρξιακές προτεραιότητες των ανθρώπων της παρουσιάζονται με υποδειγματική ευστοχία, οικονομία, λιτότητα, απαλλαγμένες από περιττά βαρίδια.
Ανήκω ,σημειώνει, σε εκείνους τους αναγνώστες που γρήγορα γοητεύονται από τα μυθιστορήματα που γεννούν την αγωνία του <<τι θα γίνει παρακάτω;>>. Ο Κώδικας του αυτοκράτορα, καθώς κλείνει το μάτι στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο μυθιστόρημα γρίφου, μυστηρίου και ενίοτε συνωμοσίας, κερδίζει το στοίχημα να εντάξει τα κοιτάσματα του Βυζαντίου στις ενδιαφέρουσες για τη λογοτεχνία ιστορικές εποχές, τις πρόσφορες για μυθιστορηματική αξιοποίηση>>.
Όπως καταλάβατε, καταλήγει ο βιβλιοκριτικός , ο συγγραφέας εξ-ελληνίζει τις προσπάθειες για την ανακάλυψη του ιερού Γκράαλ ή άλλων ανάλογων ντοκουμέντων που συνυφαίνονται με τον Χριστιανισμό και την απόκρυφή-του ιστορία.
Ο αναγνώστης αμείβεται αν επιδιώκει μια εύπεπτη αφήγηση, μπόλικο μυστήριο, ιστορικά στιγμιότυπα και ποικίλες περιπέτειες και ανατροπές.
Στο >>Βήμα>> ο συγραφέας και καθηγητής κ. Ισίδωρος Ζουργός επισημαίνει ότι >>το κομμάτι της αφήγησης που αναφέρεται στη σημερινή εποχή θυμίζει αστυνομικό μυθιστόρημα με υποδόριο χιούμορ και καταξιωμένα στερεότυπα, ενώ στα κεφάλαια του παρελθόντος νομίζω πως αξιοποιείται με τον καλύτερο τρόπο η παρακαταθήκη που μας κληροδότησε ο Κώστας Δ. Κυριαζής.
Οι κοινωνικές συντεταγμένες μιας μακρινής εποχής, καθώς και οι υπαρξιακές προτεραιότητες των ανθρώπων της παρουσιάζονται με υποδειγματική ευστοχία, οικονομία, λιτότητα, απαλλαγμένες από περιττά βαρίδια.
Ανήκω ,σημειώνει, σε εκείνους τους αναγνώστες που γρήγορα γοητεύονται από τα μυθιστορήματα που γεννούν την αγωνία του <<τι θα γίνει παρακάτω;>>. Ο Κώδικας του αυτοκράτορα, καθώς κλείνει το μάτι στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο μυθιστόρημα γρίφου, μυστηρίου και ενίοτε συνωμοσίας, κερδίζει το στοίχημα να εντάξει τα κοιτάσματα του Βυζαντίου στις ενδιαφέρουσες για τη λογοτεχνία ιστορικές εποχές, τις πρόσφορες για μυθιστορηματική αξιοποίηση>>.
Εμείς
να σημειώσουμε ότι λόγω της >>εμπλοκής>> και των περιγραφών, μεταξύ
άλλων , και αρκετών >>οικείων>> τόπων ο Βοιωτός και γενικά ρουμελιώτης
αναγνώστης έχει ένα ακόμα λόγο να ΄΄ρουφήξει>> το μυθιστόρημα...
Σχόλια