Σχέδιο για «εκκαθάριση» των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Σε καθεστώς εκκαθάρισης, χωρίς να κλείσουν, σχεδιάζει να εντάξει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά η κυβέρνηση, στην προσπάθεια που κάνει να επιλύσει τα προβλήματα της εταιρείας, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ξανά κανονικά.
Αυτό φέρεται να δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόλας στη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής την περασμένη Πέμπτη, όπου συζητήθηκαν τα θέματα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου. «Η δική μας η πρόθεση είναι να υπαγάγουμε τα ναυπηγεία σε ένα καθεστώς εκκαθάρισης, χωρίς να κλείσουν, και να βρούμε μια οριστική λύση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόλας.
Ο υπουργός σημείωσε πάντως ότι θα είναι σε θέση να πει περισσότερα και πιο συγκεκριμένα πράγματα μετά τη συνάντηση που θα γίνει στις 8 Μαρτίου στις Βρυξέλλες με τη διεύθυνση του υγιούς ανταγωνισμού για το θέμα ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων που δόθηκαν στην εταιρεία την περίοδο 1997 με 2002. Να σημειωθεί ότι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έχει καταλογισθεί ως ληξιπρόθεσμο ποσό ύψους 566 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση για παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έλαβε την περίοδο 1997 έως το 2002, η ανάκτηση του οποίου σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόλα ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2015. Πηγές των Ναυπηγείων εκφράζουν την απογοήτευσή της διοίκησης για τη στάση της κυβέρνησης και υποστηρίζουν πως το σχέδιο εκκαθάρισης καταστρέφει στην πράξη την εταιρεία αλλά και την επένδυση του ομίλου Privinvest (γαλλο-αραβικών συμφερόντων).
Παράλληλα, αρνούνται πως βαρύνονται με κάποια υποχρέωση για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις και υποστηρίζουν πως οι συγκεκριμένες χορηγήθηκαν πολύ πριν επενδύσει η Privinvest στα Ναυπηγεία. Σημειώνουν δε πως για το συγκεκριμένο ζήτημα είχαν προσφύγει εδώ και πέντε χρόνια στο Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC).Τα ναυπηγεία ιδρύθηκαν το 1958 από τον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο, για την κατασκευή και συντήρηση των πλοίων του και σήμερα απασχολούν 800 άτομα προσωπικό. Μέχρι να επιστραφούν οι ενισχύσεις δεν μπορούν να κάνουν εμπορικού χαρακτήρα δραστηριότητες, παρά μόνο τη ναυπήγηση και συντήρηση των υποβρυχίων που προβλέπει η σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό.
Πηγή: imerisia.gr