Απίθανο πρότζεκτ Ρωσίας-Τουρκίας-Ιράν αλλάζει τον χάρτη της Ευρασίας: Γεωπολιτική «σφαλιάρα» στις ΗΠΑ




Κοινό αντιαμερικανικό μέτωπο Ρωσίας-Τουρκίας-Ιράν με ακτοπλοϊκή σύνδεση από όλες τις πλευρές με την Κριμαία. Έρχονται ριζικές αλλαγές στον χάρτη της Ευρασίας καθώς μετά από την Τουρκία και το Ιράν αποκτά ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Κριμαία μέσω της Κασπίας θάλασσας και ρωσικών ποταμών.Η συνεργασία των τριών χωρών σε συνδυασμό με την αναγνώριση της Κριμαίας ως ρωσικό έδαφος, αποτελούν μια γεωπολιτική σφαλιάρα στις ΗΠΑ και ένα ηχηρό μήνυμα ανεξαρτησίας παρά τις αμερικανικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί, ακόμα και σε εταιρείες που σχετίζονται με το έργο.

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις πλέον στο παγκόσμιο γεωπολιτικό σκηνικό καθώς έρχονται ριζικές αλλαγές στο άμεσο μέλλον.

Οι αμερικανικές κυρώσεις που έχουν δεχτεί φέρνουν τις δύο περιοχές πιο «κοντά» με τους αξιωματούχους να διερευνούν την πιθανότητα εμπορικής σύνδεσής τους διαμέσου των ποταμών Βόλγα και Ντον και των θαλασσών της Κασπίας και του Αζόφ.

Με τη ρωσική Κριμαία ενδιαφέρεται να ξεκινήσει εμπορικές σχέσεις το Ιράν, σύμφωνα με πηγές της ρωσικής περιοχής. Τόσο η Κριμαία, όσο και το Ιράν αντιμετωπίζουν κυρώσεις από την Ουάσινγκτον και από τις Βρυξέλλες.




Η εμπορική διαδρομή που θα συνέδεε τα λιμάνια της Κριμαίας με τα αντίστοιχα του Ιράν στην Κασπία Θάλασσα, θα περνούσαν μέσα από το κανάλι του Βόλγα, όπως εξήγησε ο μόνιμος αντιπρόσωπος της ρωσικής προεδρίας στην Κριμαία Γκεόργκι Μουράντοφ, στην εφημερίδα Izvestiya.

Η Κριμαία δεν έχει θαλάσσια σύνορα με το Ιράν ωστόσο συνδέεται με την Κασπία μέσα από τους ποταμούς Βόλγα και Ντον, οι οποίοι καταλήγουν στη θάλασσα του Αζόφ, όπως αναφέρει το RT.

«Το εμπόριο θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί μέσα από μια σιδηροδρομική γραμμή. Η σχεδιαζόμενη διαδρομή του σιδηροδρόμου περιλαμβάνει την Κριμαία, τον Βόρειο Καύκασο, το Αζερμπαϊτζάν και το Ιράν», συμπληρώνει ο Μουράντοφ.

Η σύνδεσης της Κριμαίας με το Ιράν θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος ενός ακόμη μεγαλύτερου έργου. Η Μόσχα και η Τεχεράνη έχουν δείξει ενδιαφέρον και στο παρελθόν για τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφορών μεταξύ Βορρά και Νότου. Μέρος του θα περνά παράλληλα με τη δυτική ακτή της Κασπίας, από τη Ρωσία μέχρι το Ιράν, διαμέσου του Αζερμπαϊτζάν.


Όταν δημιουργηθεί ο διάδρομος, αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο μεταφοράς εμπορευμάτων από την Ινδία στην Κεντρική Ασία και τη Ρωσία. Σήμερα χρειάζονται 40 ημέρες για να μεταφερθούν προϊόντα από τη Μουμπάι της Ινδίας στη Μόσχα. Η νέα οδός θα μειώσει αυτόν τον χρόνο στις 14 μόλις ημέρες. Παράλληλα, η τιμή θα είναι χαμηλότερη από τη μεταφορά προϊόντων μέσα από το Κανάλι του Σουέζ.

Παράλληλα, οι κριμαϊκές αρχές σχεδιάζουν να εμβαθύνουν τις εμπορικές σχέσεις με τη Συρία, μια ακόμη χώρα που έχει δεχτεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ. Η Κριμαία ήδη στέλνει στο αραβικό κράτος σιτηρά.

Η Κασπία Θάλασσα είναι η μεγαλύτερη «λίμνη” του κόσμου με ακτογραμμή που αγγίζει τα 7.000 χιλιόμετρα, και στην οποία συνορεύουν η Ρωσία, το Καζακστάν, το Τουρκμενιστάν, το Ιράν και το Αζερμπαϊτζάν.

Η Ρωσία, το Αζερμπαϊτζάν και το Ιράν είχαν συμφωνήσει να επιταχύνουν τις διαδικασίες για την δημιουργία του μεταφορικού διαδρόμου από Βορρά προς Νότο σύμφωνα με ανακοίνωση του Ρώσου Υπουργού Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ.

Μέρος αυτού του «διαδρόμου” εφάπτεται στην δυτική ακτή της Κασπίας Θάλασσας από την Ρωσία στο Ιράν μέσω του Αζερμπαϊτζάν.

Ο διάδρομος «Βορράς-Νότου” όταν κατασκευαστεί θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο μεταφοράς προϊόντων από την Ινδία στην Κεντρική Ασία και την Ρωσία.

Προς το παρόν, χρειάζονται περίπου 40 ημέρες για την μεταφορά προϊόντων από την Βομβάη στην Ινδία προς τη Μόσχα. Ο νέος διάδρομος θα μειώσει αυτό τον χρόνο σε μόλις 14 ημέρες. Μάλιστα ο νέος διάδρομος θα προσπεράσει τον υπερφορτωμένο και πανάκριβο Κανάλι του Σουέζ.

Φαίνεται όμως ότι οι ΗΠΑ ανησυχούν για το μεγάλο αυτό έργο που θα ενώνει τον Περσικό Κόλπο με τη Κασπία Θάλασσα καθώς υπάρχουν πληροφορίες ότι το έργο έχει ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί στη δεκαετία του 2020!

«Η δύση άμεσα ή έμμεσα θα προσπαθήσει να μπλοκάρει αυτό το έργο. Οι ΗΠΑ έχουν θέσει κυρώσεις σε κατασκευαστικές εταιρείες που εμπλέκονται στο έργο” ανέφερε ο αναλυτής Alexei Chickin και προσθέτει:

«Στο Ιράν η κατασκευή του μεγάλου αυτού έργου έχει ουσιαστικά ξεκινήσει”.

Η πρωτοβουλία δεν είναι καινούρια. Η πρώτη ιδέα έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων τον 19ο αιώνα και μέχρι το 1980 Ρώσοι μηχανικοί ανέπτυξαν τα πρώτα σχέδια που θα πρόσφερε στην Ρωσία την πιο κοντινή διαδρομή προς τον Ινδικό ωκεανό προσπερνώντας τα Στενά και το Κανάλι του Σουέζ στην Αίγυπτο.

Ο πρώην πρόεδρος του Ιράν, Mahmoud Ahmadinejad, έδωσε νέα πνοή στο έργο. Το 2012 ο πρώην υπουργός Ενέργειας του Ιράν, Majid Namjoo, εκτίμησε το κόστος του έργου μόλις στα επτά δισ. δολάρια.

Το Φεβρουάριο του 2015, ο επικεφαλής της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του Κοινοβουλίου του Ιράν, Alaeddin Boroujerdi, είπε στο πρακτορείο Fars ότι η κατασκευαστική εταιρεία Khatam-al Anbiya, που ανήκει στους Ιρανούς Φρουρούς (IRGC) ερευνά το έργο.

Αναγνωρίζουν την Κριμαία ως ρωσικό έδαφος – Προχωρούν σε ακτοπλοϊκή σύνδεση Κριμαίας-Τουρκίας

Επίσημα αναγνωρίζουν την Κριμαία ως αναπόσπαστο κομμάτι της Ρωσικής Ομοσπονδίας οι Τούρκοι. Τουρκία-Κριμαία συνδέονται ακτοπλοϊκά πλέον, ενώ πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες.

Οι Τούρκοι πλησιάζουν διπλωματικά της Ρωσία έχοντας ως στόχο να αποκτήσουν έναν σταθερό σύμμαχο απέναντι στην Δύση. Με ταχύτατους ρυθμούς η πολιτική της τουρκικής κυβέρνησης οδηγείται όλο και πιο μακριά από ΗΠΑ-ΝΑΤΟ, εν μέσω ενός σφοδρού οικονομικού-διπλωματικού πολέμου, που έχει ταρακουνήσει την Τουρκία.

Ο Ερντογάν ασπάζεται πλήρως τη Ρωσία και οι κινήσεις του είναι σίγουρο πως θα οδηγήσουν σε κλιμάκωση της ήδη έντονης κρίσης και οι εξελίξεις θα οδηγήσεων σε ραγδαίες και ριζικές γεωπολιτικές αλλαγές.

Απευθείας σύνδεση με την «αδερφή» Τουρκία θα αποκτήσει η ρωσική, πλέον, χερσόνησος της Κριμαίας με οχηματαγωγά πλοία. «Οι διαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες ολοκληρώθηκαν, τα λιμάνια της Κριμαίας από όπου θα γίνονται δρομολόγια θα ανακοινωθούν σύντομα», ανακοίνωσε ο επικεφαλής του οργανισμού λιμένων Κριμαίας Αλεκσέι Βολκόφ.

Τα πλοία θα μεταφέρουν ανθρώπους και φορτία και τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν το 2019. Μέσω Κριμαίας η Τουρκία θα προμηθεύεται προϊόντα κρέατος και θα δίνει φρούτα και λαχανικά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΠΟ ΤΑ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΕΚΡΗ. «ΕΔΩ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ». Ο ΣΠΙΟΥΝΟΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ» ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, Ο ΛΙΜΕΝΙΚΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥ ΛΗΣΜΟΝΗΣΕ ΟΤΙ ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ. ΤΑ ΣΤΕΦΑΝΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΗΣ

Με τρεις σφαίρες στο κεφάλι ο Ασημακόπουλος Κωσταντίνος! Δολοφόνησαν απόψε στην Ηλιούπολη τον υπαρχηγό του "σκληρού της νύχτας" Γιώργου Μοσχούρη.

ΣΤΟ ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ O Στέφανος Χίος ανοίγει τις Πύλες της Κολάσεως Ο Σατανικός Καναλάρχης και τα 30 μύρια της απαγωγής Παναγόπουλου