ΝΕΟ ΑΔΙΚΟ ΑΙΜΑ ΣΤΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑ. ΜΙΑ ΝΕΚΡΗ ΜΑΝΑ ΑΠΟ ΣΦΟΔΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ. ΘΡΙΛΕΡ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΗΓΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΥΜΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΠΟΣΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΧΕ! ΚΤΗΝΗ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΙ. ΑΝΗΨΙΕ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟ ΚΗΡΥΞΕΣ ΕΚΠΤΩΤΟ;
Μια νεκρή και τρεις τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός μετωπικής σύγκρουσης δύο οχημάτων το απόγευμα του Σαββάτου (στις 5.30) μ.μ., επί της Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, στον ύψος του Κολιρίου (Πύργος).
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του Patrisnews, δύο αντιθέτως κινούμενα ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα, ένα μάρκας Toyota – Yaris, κι ένα Audi, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, συγκρούστηκαν μετωπικά με σφοδρότητα, με αποτέλεσμα το Yaris να προσκρούσει στις προστατευτικές πάρες. Από αυτό το όχημα ανασύρθηκε νεκρή η συνοδηγός ηλικίας 60-65 ετών, ενώ η κόρη της, η οποία οδηγούσε και ένα νήπιο, διακομίσθηκαν τραυματισμένοι με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, στο Νοσοκομείο του Πύργου, όπως και ο αλλοδαπός οδηγός του Audi αυτοκινήτου.
Αξίζει να σημειωθεί πως η οδηγός του Yaris, αναζητούσε δύο παιδιά κι όχι ένα που βρήθηκε εντός του οχήματος, πλην όμως αυτό οφειλόταν στο σοκ που είχε υποστεί. Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης ο απεγκλωβισμός έγινε χάρις στην επέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πύργου, ενώ η κυκλοφορία στο σημείο διακόπηκε για αρκετή ώρα.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ακόμη θανατηφόρο τροχαίο στον στοιχειωμένο δρόμο που είχε αναλάβει να φτιάξει ο λωποδύτης Καλογρίτσας, φίλος και εκδότης του άλλου επιτήδειου Βαξεβάνη και κολλητός της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ . Ένα στοιχειωμένο «¨γεφύρι» που έμεινε στη μέση γιατί ο κόκκινος εργολάβος αποδείχτηκε «μαιμουτζής» αφού δεν είχε μία και έχει αφήσει τον κόσμο απλήρωτο.
Μάλιστα για το θέμα, είχε γραφεί πριν από έναν μήνα περίπου ότι με… το ένα πόδι εκτός του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος βρίσκεται πλέον ο όμιλος Καλογρίτσα, καθώς παρήλθε, χωρίς αποτέλεσμα, η καταληκτική διορία που είχε στη διάθεσή του ο όμιλος, προκειμένου να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές καλής εκτέλεσης και άλλα συνοδευτικά έγγραφα, για να μπορέσει να υπογράψει τις συμβάσεις για τις δύο εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, που του έχουν ανατεθεί από το υπ. Υποδομών. Επειτα από έναν και πλέον μήνα προσπαθειών, ακόμα και πολιτικών πιέσεων, εντέλει, ο κ. Καλογρίτσας δεν μπόρεσε να «πείσει» την Τρ. Αττικής και το ΤΜΕΔΕ για τη χορήγηση των απαιτούμενων εγγυητικών, με αποτέλεσμα ένα μέρος του έργου να βρίσκεται αυτή τη στιγμή «στον αέρα».
Πλέον, ο κ. Καλογρίτσας διατηρούσε ένα περιθώριο ορισμένων ημερών, προκειμένου να εξηγήσει τους λόγους που δεν κατόρθωσε να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές και τα σχετικά δικαιολογητικά. Με το πέρας και αυτής της διαδικασίας και εφόσον ασφαλώς δεν προκύψει κάποια απρόοπτη εξέλιξη, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα πρέπει να κηρύξουν έκπτωτη την κοινοπραξία των εταιρειών Καλογρίτσα (Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών) και να προχωρήσουν τις διαδικασίες για την επιλογή άλλου αναδόχου, προσκαλώντας τους επόμενους μειοδότες και δη όσους εξ αυτών έχουν ανανεώσει την ισχύ της προσφοράς τους και έχουν τις απαιτούμενες για τον σκοπό αυτό εγγυητικές συμμετοχής.
Ερώτημα προς το υπουργείο του Καραμανλή: Κηρύχτηκες το έργο έκπτωτο; Ναι ή όχι;
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Καλογρίτσας διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλει ένσταση ενάντια στην έκπτωσή του από τον διαγωνισμό, καθυστερώντας και άλλο την ανάθεση της σύμβασης. Ωστόσο, δεν είναι σαφές κατ’ αρχάς σε τι θα αποσκοπούσε μια τέτοια κίνηση, δεδομένου ότι το υπουργείο έχει εξαντλήσει κάθε χρονικό περιθώριο που προβλέπει ο νόμος για την υπογραφή μιας σύμβασης, ενώ είναι δεδομένα και τα οικονομικά προβλήματα του εν λόγω επιχειρηματία. Αλλωστε, τα προβλήματα αυτά δεν επέτρεψαν στην Τρ. Αττικής να συνεχίσει να χρηματοδοτεί την «Τοξότης», ή την Ομάδα Κατασκευών, ακόμα και μετά τις πολιτικές παρεμβάσεις που επιχειρήθηκαν τις ημέρες που προηγήθηκαν της λήξης της σχετικής προθεσμίας.
Υπενθυμίζεται ότι οι συμβάσεις που επρόκειτο να ανατεθούν στον εν λόγω επιχειρηματία, έχουν ανατεθεί με εκπτώσεις άνω του 50%, με τη συνολική αξία τους να υπολογίζεται σε περίπου 70 εκατ. ευρώ. Οι εταιρείες συμφερόντων Καλογρίτσα «φυτοζωούν» τους τελευταίους μήνες, έχοντας απολέσει συμβάσεις 100 εκατ. ευρώ (οι οποίες εκτελούνται πλέον από την «Ακτωρ»), ενώ και ο ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε έκπτωση του συγκεκριμένου εργολάβου από σειρά συμβάσεων τις οποίες είχε αναλάβει τα προηγούμενα χρόνια και δεν εκτελούσε. Ειδικά, ο διαχειριστής του δικτύου της ΔΕΗ έχει πολλάκις κληθεί να χειριστεί προβλήματα που απορρέουν από τις δεκάδες εργολαβίες που έχει αναλάβει από το 2015 μέχρι σήμερα ο όμιλος Καλογρίτσα και παραμένουν μέχρι και σήμερα ημιτελείς ή η κατασκευή τους έχει ήδη αναληφθεί από άλλες εταιρείες. Τον περασμένο Ιούλιο, η επιτροπή του διαγωνισμού για ανάθεση των φετινών εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ ανέφερε, εξετάζοντας σχετική ένσταση της «Τοξότης», ότι «τα προβλήματα στις 10 εν εξελίξει εργολαβίες οξύνθηκαν, με αποκορύφωμα την ολοκληρωτική παύση εργασιών».
Ήδη σε ένα από τα πέντε τμήματα για τα οποία έχουν υπογραφεί συμβάσεις, το ανάδοχο σχήμα αναμένεται να διεκδικήσει επιπλέον χρηματοδότηση ύψους δύο εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να απομακρύνει μεγάλη ποσότητα απορριμμάτων που έχει συσσωρευτεί στην περιοχή στην οποία θα κατασκευαστεί ο νέος δρόμος.
Εάν το υπουργείο Υποδομών ακυρώσει τους προηγούμενους οκτώ διαγωνισμούς, θα κληθεί να καταβάλλει αποζημιώσεις στις εταιρείες που έχουν υπογράψει συμβάσεις για πέντε από τα συνολικά οκτώ τμήματα.
Εάν το υπουργείο Υποδομών ακυρώσει τους προηγούμενους οκτώ διαγωνισμούς, θα κληθεί να καταβάλλει αποζημιώσεις στις εταιρείες που έχουν υπογράψει συμβάσεις για πέντε από τα συνολικά οκτώ τμήματα.
Το ύψος των αποζημιώσεων ωστόσο δεν θα είναι ιδιαίτερα υψηλό δεδομένου πως διαμορφώνεται σε ποσοστό έως 5% του 75% του κόστους του έργου. Με το συνολικό κόστος και για τις οκτώ συμβάσεις να ανέρχεται σε περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ, οι αποζημιώσεις που θα καταβάλει το Δημόσιο δεν θα υπερβούν τα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Το ακανθώδες ζήτημα σε περίπτωση που ακυρωθεί ο σχεδιασμός της προηγούμενης κυβέρνησης αφορά στην χρηματοδότηση, δεδομένου πως το έργο θα πρέπει να απενταχθεί από το ΕΣΠΑ.
Σχόλια