Debate για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα

Την κοπή αναμνηστικού κέρματος με παραστάσεις μικρών αλλά αγαπητών εκθεμάτων του, καθιέρωσε το Μουσείο της Ακρόπολης σε συνεργασία με το Εθνικό Νομισματοκοπείο, με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων.

Το πρώτο αναμνηστικό μετάλλιο έχει στην κύρια όψη του την παράσταση της κεφαλής της Αθηνάς από τα νομίσματα που βρέθηκαν στον λάκκο με τα αγάλματα των αρχαϊκών κορών,
βορειοδυτικά του Ερέχθειου.

Επίσης, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης Δημήτρης Παντερμαλής, διοργανώνεται ντιμπέιτ, τον Ιούνιο, με θέμα την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα, στο οποίο θα συμμετάσχουν ξένοι έγκριτοι επιστήμονες και διεθνείς προσωπικότητες.

Στο μεταξύ, τη δική του «μαγιά» φανατικών επισκεπτών, δείχνει να δημιουργεί το Μουσείο της Ακρόπολης, καθώς ένα ποσοστό 23% το επισκέφθηκε μέχρι στιγμής τρεις ή και περισότερες φορές, γράφει το ΑΜΠΕ.

Κι απ΄ ό, τι φαίνεται η καλή του φήμη έχει μεταδοθεί, πρωτίστως από στόμα σε στόμα και δευτερευόντως από τα ΜΜΕ, αποδεικνύοντας ότι η καλύτερη διαφήμιση είναι η θετική γνώμη όσων το επισκέπτονται.

Τα παραπάνω είναι ευρήματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε για επτά εβδομάδες στις αρχές του καλοκαιριού του 2011, με δείγμα 188 επισκεπτών, του Μουσείου της Ακρόπολης. Μεγάλη ανταπόκριση είχε στις ηλικίες από 18 ως 24 ετών, οι οποίοι απάντησαν με προθυμία σε πολλαπλές ερωτήσεις.

Την επιστημονική εποπτεία είχαν ο Κωστής Δάλλας, αναπληρωτής- καθηγητής του Πανεπιστημίου του Τορόντο και η Μπάρμπαρα Σόρεν, λέκτωρ του ίδιου Πανεπιστημίου. Συνεργάστηκαν μεταπτυχιακοί φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων και του Πανεπιστημίου του Τορόντο, καθώς και μέλη του προσωπικού του Μουσείου Ακρόπολης, υπό τη Νίκη Δόλλη, διευθύντρια του Γραφείου Προέδρου του Μουσείου.

Στην πραγματικότητα, είπε σήμερα ο πρόεδρος του Μουσείου Δημήτρης Παντερμαλής, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, πρόκειται για μια ουσιαστική αξιολόγηση του ίδιου του Μουσείου και των υπηρεσιών που προσφέρει στο κοινό. Η έρευνα συνεχίζεται καθώς, σε μεγάλο βαθμό, επιτρέπει προσαρμογές στην πλεύση του και παράλληλα ερμηνεύει την αποδοχή που είχε στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόνισε ο ίδιος.

Εκτός από την ένδειξη ότι το Μουσείο της Ακρόπολης, δημιουργεί μια νέα αντίληψη οικειότητας και φιλικότητας προς τον επισκέπτη, η έρευνα έδειξε επίσης ότι για το 80% των επισκεπτών, η αξιολόγηση του Μουσείου είναι από θετική έως πολύ θετική. Για το 18% ουδέτερη και μόλις το 2% κάνει αρνητική αξιολόγηση.

Η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών, απάντησε ότι η πρόθεση ή ο λόγος της επίσκεψης στο Μουσείο της Ακρόπολης, είναι οι νέες εκθέσεις και αμέσως μετά, οι αρχαιολογικές ανασκαφές στα θεμέλια του Μουσείου, οι οποίες προκαλούν το ενδιαφέρον και τον θαυμασμό.

Επειδή λοιπόν, πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο Μουσείο, λειτουργεί πλήρως εδώ κι έναν χρόνο και οι μόνιμες συλλογές του δεν έχουν ακόμα κουράσει το κοινό και προκειμένου να αποφευχθούν οι δαπάνες νέων εκθέσεων, το Μουσείο προσανατολίζεται να οργανώσει εκθέσεις με τα ευρήματα των ανασκαφών, είπε ο Δ. Παντερμαλής. Ανέφερε επίσης, ότι στις μελλοντικές δράσεις του Μουσείου εντάσσεται και η ερευνητική προσπάθεια των επιστημόνων του, προκειμένου το Μουσείο της Ακρόπολης να έχει τη δική του άποψη, για το χρώμα των αγαλμάτων.

Σε άλλο σημείο των ευρημάτων της έρευνας φάνηκε ότι το 82% θεωρεί ότι ο υπομνηματισμός και οι πινακίδες αποτελούν χρήσιμη πηγή πληροφόρησης, αλλά για τον χάρτη πλοήγησης του Μουσείου, μολονότι οι γνώμες στη μεγάλη πλειοψηφία τους είναι θετικές, υπάρχει ένα ποσοστό 7% που θεωρεί ότι δεν είναι εύχρηστος. Η διεύθυνση του Μουσείου της Ακρόπολης ήδη έχει ξεκινήσει τη δημιουργία ενός νέου χάρτη πλοήγησης, περισσότερο ευανάγνωστου και κατανοητού, σχολίασε ο πρόεδρός του.

Σε σχέση με την προσβασιμότητα στο Μουσείο, το κοινό αξιολόγησε με υψηλό ποσοστό την προσβασιμότητα για τον κοινό επισκέπτη, αλλά και για τα άτομα με αναπηρίες. Ως εξαιρετική θεωρείται η προσβασιμότητα από το 65% και ως καλή από το 34%. Για το προσωπικό υποδοχής και ασφάλειας, το κοινό αποφάνθηκε ότι ήταν ιδιαιτέρως εξυπηρετικό κατά 48%, για το 51% οι υπηρεσίες του προσωπικού ήταν καλές και μόνο το 1% είχε διαφορετική άποψη. Όσο για τους βοηθητικούς χώρους εξυπηρέτησης του Μουσείου, το κοινό δήλωσε ότι ήταν πολύ ικανοποιημένο.

Κάποιες αρνητικές κρίσεις εξέφρασαν οι επισκέπτες (9%), για την απαγόρευση των φωτογραφιών.

Το Μουσείο, εξήγησε ο κ. Παντερμαλής , σύντομα θα διερευνήσει τη δυνατότητα φωτογράφησης στις αίθουσές του, στο βαθμό που αυτή δε θέτει σε κίνδυνο τα εκθέματα ή δεν δημιουργεί προβλήματα συνωστισμού. Για λόγους φθοράς των εκθεμάτων, απαγορεύονται οι φωτογραφήσεις στη ράμπα και στα αρχαϊκά.

Εκτός από την έρευνα των επισκεπτών, ανακοινώθηκε σήμερα ότι το Μουσείο της Ακρόπολης ξεκίνησε την παραγωγή πιστών αντιγράφων από τις συλλογές του.

Τα πρώτα τρία έργα από ρητίνη, που παρήγαγαν τα εργαστήρια του Μουσείου, είναι η κεφαλή του ξανθού εφήβου, που εκπροσωπεί τα ιδεώδη της Αθήνας κατά την περίοδο των Περσικών Πολέμων, η κεφαλή του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς Παρθένου σε μικρό μέγεθος και το ανάγλυφο με την παράσταση του Δήμου της Αθήνας του τέλους του 5ου αι. π.Χ.http://www.aegeantimes.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΠΟ ΤΑ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΕΚΡΗ. «ΕΔΩ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ». Ο ΣΠΙΟΥΝΟΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ» ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, Ο ΛΙΜΕΝΙΚΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥ ΛΗΣΜΟΝΗΣΕ ΟΤΙ ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ. ΤΑ ΣΤΕΦΑΝΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΗΣ

Με τρεις σφαίρες στο κεφάλι ο Ασημακόπουλος Κωσταντίνος! Δολοφόνησαν απόψε στην Ηλιούπολη τον υπαρχηγό του "σκληρού της νύχτας" Γιώργου Μοσχούρη.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΧΗ H σύζυγος του Γιάννη Μαντζουράνη εισηγήτρια στο ΣτΕ για τις τηλεοπτικές άδειες; Η έμπειρη ρεπόρτερ Νεφέλη Λυγερού με την βοήθεια του Γιώργου Πετρίδη αποκαλύπτει την συναρπαστική ζωή του